15 feb. 2010

Interviul este specia care informează şi elucidează, prin intermediul unui dialog. Rolul reporterului de interviu este să stabilească un dialog viabil, un mod de comunicare între el şi cititor. Sondajul de opinie, informaţia şi lămurirea unei situaţii sunt laturile principale ale interviului. Întrebările trebuie să fie scurte, clare şi puse în cunoştinţă de cauză. Interviul are funcţia principală de a exprima o atitudine, o opinie, este un mod direct de prezentare a unor idei. Întrebările depind şi de informaţia pe care o are jurnalistul despre cel intervievat.
Interviul poate fi construit pentru a reliefa un portret, sau poate fi interesant prin opinii, idei, lămurirea unei atitudini, aceasta fiind cu adevărat misiunea unui interviu.


Azitazi in data de 16.02.2010 am descris si am realizat un interviu alaturi de colegul meu despre c ar vrea sa faca in viitor in legatura cu profesia pe care a evaluato la scoala.Acest interviu a fost realizat pe Yahoo Messenger la ora de informatica,

bako anita: Ceau esti gata pentru un interviu?
barar paul: Da sunt gata, putem incepe.
bako anita: In primu rand as vrea sa te intreb ce studiezi la scoala?
barar paul: Eu la scoala studiez despre imprimante, calculatoare etc.
bako anita: Si pana acum ce ai invatat despre imprimante?
barar paul: Pai invat despre tipuri de imprimante, cum se folosesc, componentele lor, intrebuintari.
bako anita: Iti place la profilul pe care l-ai ales?
barar paul: Da, imi place, pentru ca sunt pasionat de calculatoare si mai invatam cateceva despre fiecare.
bako anita: Dar de ce nu ai ales profilul de matematica informatica?
barar paul: Nu am ales acel profil pentru ca nu imi place matematica asa mult.
bako anita: Dar din cate am auzit de la diriginta voastra de matematica mi-a spus ca esti bun la matematica sau nu e asa?
barar paul: Da, asa este, are dreptate diriginta mea,dar tot mai mult prefer calculatoarele decat calculele, ecuatiile si probleme matematice.
bako anita: Si ce materii mai preferi, presupun ca nu asta e singura materie preferata?
barar paul: Pai, mai imi plac si alte materii precum limba si literatura romana, educatia fizica.
bako anita: Daca termini liceul ce vrei sa faci in viitor?
barar paul: Nu am degand sa merg mai departe la o facultate daca la asta v-ati referit.
bako anita: Si nu te-ai gandit sa te profesezi mai departe?
barar paul: Nu pentru ca costa mult si mai bine incerc sa imi caut un loc de munca.
bako anita: Am inteles atunci iti urez in viitor succes si iti multumesc ca miai acordat din timpul tau
barar paul: Placerea a fost de partea mea.

Niciun comentariu: